Ο πανηγυρικός τρόπος, με τον οποίο ο πρωθυπουργός παρουσίασε την σύμβαση για την είσοδο ιδιωτών στη Δημόσια Εκπαίδευση , με την ίδρυση ενός δικτύου προτύπων σχολείων (22 Γυμνασίων και Λυκείων) υπό την αιγίδα του Ιδρύματος Ωνάση, δεν μπορεί να αποκρύψει τον στόχο της περαιτέρω υποβάθμισης της δημόσιας εκπ/σης και της ταξικής διαφοροποίησης των μαθητών.
Με άλλοθι την χρηματοδότηση (από 500.000 μέχρι 1000.000 για κάθε σχολείο) δημιουργείται μία άλλη κατηγορία προτύπων σχολείων, στα οποία η εισαγωγή θα γίνεται με εξετάσεις, οι χορηγοί θα μπορούν να παρεμβαίνουν στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα, αφού τα σχολεία θα εποπτεύονται από επιτροπή, η δε δυνατότητα εισαγωγής σε αυτά δεν θα περιορίζεται στις συγκεκριμένες περιοχές , που θα λειτουργούν αλλά θα δέχονται μαθητές και από άλλες περιοχές , μετά από εξετάσεις!
Δημιουργείται δηλαδή μία ειδική κατηγορία σχολείων για λίγους, με καλύτερες υποδομές, ενώ η πλειονότητα των υπολοίπων μαθητών θα εξακολουθεί να διδάσκεται σε σχολεία πολλές φορές ετοιμόρροπα, χωρίς θέρμανση και γενικότερα χωρίς τις αναγκαίες υποδομές.
Σημαντικότατο θέμα όμως είναι η είσοδος ιδιωτών στη δημόσια εκπαίδευση, με την ιδιότητα των χορηγών, που παρουσιάζονται μάλιστα και ως ευεργέτες.!
Είναι γνωστό σε όλους ότι οι διοικήσεις των μεγάλων ιδρυμάτων διαχειρίζονται τεράστια ποσά από τα Ευρωπαϊκά προγράμματα και το Ταμείο Ανάκαμψης , έχουν φοροαπαλλαγές και συνεπώς διαχειρίζονται χρήματα , με τα οποία θα μπορούσε να ενισχυθεί η δημόσια εκπαίδευση και τα σχολεία για όλους και όχι να παρουσιάζονται μέσω αυτών ως ευεργέτες, επιβάλλοντας έτσι και τις δικές τους αλλά και τις κυβερνητικές επιλογές.
Η δημόσια εκπαίδευση για όλους και σε όλες τις βαθμίδες είναι κοινωνικό αγαθό και συνταγματική υποχρέωση της Πολιτείας.
Πρέπει να την υπερασπιστούμε όλοι.
Το Γραφείο Τύπου 21.1.2024