Η κυβερνητική συγκάλυψη για τις ουσιαστικές αιτίες του τραγικού δυστυχήματος δεν είναι μόνο προκλητική, είναι κυρίως επικίνδυνη.
ΤΙΠΟΤΑ ΤΟ ΙΔΙΟ ΑΠΟ ΔΩ ΚΑΙ ΜΠΡΟΣ
Ο λαός στο δρόμο θα κερδίσει το σεβασμό της ζωής του
Από την πρώτη στιγμή μετά το τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, η κυβέρνηση επιχειρεί να συγκαλύψει τις πραγματικές διαστάσεις και ουσιαστικές αιτίες αυτού του εγκλήματος που κόστισε τόσες ζωές, και μάλιστα νέων παιδιών. Δεν υπάρχουν, όμως, περιθώρια. Είναι ήδη αργά. Χρειάζεται να αποδοθούν πολιτικές ευθύνες για να μην ξαναζήσουμε τέτοια ανθρώπινη τραγωδία.
Όσο και να επιχειρείται να φορτωθούν όλα στον ανθρώπινο παράγοντα, παραμένει γεγονός ότι η μετωπική σύγκρουση δύο τρένων σε διπλή σιδηροδρομική γραμμή συνιστά κάτι το αδιανόητο εν έτει 2023. Τα σύγχρονα συστήματα ελέγχου και έγκαιρης προειδοποίησης υφίστανται για να προλαμβάνουν κατ’ εξοχήν τέτοιου τύπου εξελίξεις.
Οι συνεχείς καταγγελίες και ανακοινώσεις των σωματείων εργαζομένων είχαν έγκαιρα προειδοποιήσει για την έλλειψη συντήρησης των υποδομών, για την δυσλειτουργία ή ακόμα και την μη λειτουργία διαφόρων ηλεκτρονικών συστημάτων πρόληψης και τηλεδιοίκησης, για την ελλιπή σηματοδότηση κατά μήκος της γραμμής, τις ελλείψεις προσωπικού κλπ.
Η κυβέρνηση, η ιδιοκτήτρια εταιρεία, είναι ένοχες για την εγκατάλειψη του δικτύου, αλλά και την εγκληματική αδιαφορία για γνωστά προβλήματα. Μόλις πέρσι, καλώδιο ηλεκτροδότησης διέκοψε αμαξοστοιχία με κίνδυνο ηλεκτροπληξίας για τους επιβάτες, ενώ δύο φορές το 2022 διακόπηκε η ηλεκτροδότηση σε όλο το δίκτυο.
Αποκαλύφθηκε με το χειρότερο τρόπο, ότι η ιδιωτικοποίηση των σιδηροδρόμων συνοδεύεται με απαξίωση του δικτύου και μεγάλα ελλείμματα ασφαλείας. Η ιδιωτικοποίηση των σιδηροδρόμων αποτελούσε στρατηγική επιλογή της Τρόικα ήδη από το πρώτο μνημόνιο και το σχέδιο Ρέππα, με τις ευλογίες της Ε.Ε. Κατ’ εφαρμογή των πολιτικών της ΕΕ η διάσπαση του ΟΣΕ άνοιξε το δρόμο για το ξεπούλημα, αλλά και τον επικίνδυνο για την ασφάλεια διαχωρισμό υποδομής και εκμετάλλευσης.
Η κυβέρνηση Σαμαρά -Βενιζέλου έβαλε την ΤΡΑΙΝΟΣΕ στο Υπερταμείο και αποπειράθηκε να την πουλήσει για 300εκατ. ευρώ, ποσό που κατήγγειλε τότε ο ΣΥΡΙΖΑ, ως εξευτελιστικό, μόνο για να έρθει να ολοκληρώσει την πώληση αντί πινακίου φακής στα 45εκατομμυρια ευρώ, το 2017.
Μετά από το ξεπούλημα, κάθε χρόνο, το δημόσιο επιδοτεί τον ιδιώτη σκανδαλωδώς με 50 εκατομμύρια ευρώ για τις καλούμενες “άγονες γραμμές”, ανάμεσα στις οποίες και η γραμμή Αθήνα -Θεσσαλονίκη.
Η κυβέρνηση Μητσοτάκη και ιδίως ο χυδαίος οικονομικός δολοφόνος Χατζηδάκης, όχι απλά συμφώνησαν αλλά, υπεραμύνθηκαν της ίδιας πολιτικής, ενώ μόλις πέρσι η κυβέρνηση και ο άρτι παραιτηθείς υπουργός Καραμανλής, προχώρησαν την ιδιωτικοποίηση περαιτέρω, πουλώντας και το σκέλος του τροχαίου υλικού (ΕΕΣΤΥ).
Να μην συνηθίσουμε το αδιανόητο.
Η Λαϊκή Ενότητα – Ανυπότακτη Αριστερά καλεί το λαό και τη νεολαία να αγωνιστούν στους δρόμους για να ανατραπεί η εγκληματική πολιτική των ιδιωτικοποιήσεων και της θυσίας της ασφάλειας και της υγείας των πολιτών για τη μεγιστοποίηση των κερδών.
Τα συνδικάτα και το εργατικό κίνημα πρέπει να πρωταγωνιστήσουν στους αγώνες με απεργιακές κινητοποιήσεις και διαδηλώσεις.
Η νεολαία να πλημμυρίσει τους δρόμους.
Η αριστερά, όλα τα κόμματα και οι δυνάμεις της αριστεράς και του αγώνα, να συσπειρωθούν με κοινές πρωτοβουλίες στο συνδικαλιστικό, εργατικό και λαϊκό κίνημα.
Δικαιοσύνη για τα θύματα και τις οικογένειές τους
ΝΑ ΑΠΟΔΟΘΟΥΝ ΑΜΕΣΑ ΟΙ ΕΥΘΥΝΕΣ ΓΙΑ ΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΕΛΛΕΊΜΜΑΤΑ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗΣ ΤΟΥ ΔΙΚΤΎΟΥ
KΡΑΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ – ΔΗΜΟΣΙΟΣ ΕΝΙΑΙΟΣ ΑΔΙΑΣΠΑΣΤΟΣ ΟΣΕ
Το Γραφείο Τύπου 3.3.2023