ΕΠΙΣΤΟΛΗ
ΤΟΥ ΘΑΝΑΣΗ ΠΕΤΡΑΚΟΥ ΠΡΩΗΝ ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ ΚΑΙ ΜΕΛΟΥΣ ΤΗΣ Π.Γ ΤΗΣ ΛΑ.Ε.
ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΑΝ. ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ κ. ΣΩΚΡΑΤΗ ΦΑΜΕΛΛΟ
ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ
ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ κ. ΓΙΩΡΓΟ ΣΤΑΘΑΚΗ και
ΥΠΟΥΡΓΟ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΤΡΟΦΙΜΩΝ
κ. ΕΥΑΓΓΕΛΟ ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ
ΝΑ ΑΝΑΣΤΑΛΕΙ Η ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΤΩΝ ΔΑΣΙΚΩΝ ΧΑΡΤΩΝ ΓΙΑ ΝΑ ΔΙΟΡΘΩΘΟΥΝ ΤΑ ΛΑΘΗ ΚΑΙ ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ
Κύριοι Υπουργοί
Είναι γεγονός ότι η μη ύπαρξη δασικών χαρτών είναι ένα σοβαρό διαχρονικό έλλειμμα της χώρας. Το θέμα έπρεπε να είχε λυθεί εδώ και 50 χρόνια μαζί με το δασολόγιο στα πλαίσια του εθνικού κτηματολογίου.
Όμως από την ανάρτηση των δασικών χαρτών στο νομό Μεσσηνίας αλλά και στην Ηλεία ανέκυψαν πολύ σοβαρά προβλήματα . Αφετηρία των περισσότερων προβλημάτων είναι η επιλογή να χρησιμοποιηθούν οι αεροφωτογραφίες του 1945 αλλά και γιατί δεν ακολουθηθήκαν οι σωστές διαδικασίες πριν την ανάρτηση.
Συνέπεια των προβλημάτων αυτών είναι .
1.Χιλιάδες στρέμματα καλλιεργήσιμων εδαφών κυρίως με ελαιόδεντρα εμφανίζονται ως δασικές εκτάσεις και ιδιοκτησία του Δημοσίου. Τις εκτάσεις αυτές οι αγρότες τις καλλιεργούν πολλές δεκαετίες, τις δηλώνουν στον ΟΠΕΚΕΠΕ, στην εφορία στο Ε9, στις τράπεζες ως φυτικό κεφάλαιο, λαμβάνουν επιδοτήσεις, φορολογούνται γι’ αυτές τις εκτάσεις και για το εισόδημα που προέρχεται από αυτές. Συνεπώς αν προχωρήσει η διαδικασία κινδυνεύουν οι επιδοτήσεις χιλιάδων αγροτών , αν γίνει αντιπαραβολή των δασικών χαρτών με αυτούς που έχει ο ΟΠΕΚΕΠΕ.
2.Η ανάρτηση έχει λάθη, παραλήψεις και ανακρίβειες που σχετίζονται με τα όρια των σχεδίων πόλης και οικισμών, με εκτάσεις που υπάρχουν τελεσίδικες αποφάσεις χαρακτηρισμού ως μη δασικές, με εκτάσεις που δεν είναι δασικές ενώ είναι αναδασωτέες, με εκτάσεις που στις Α/Φ δεν είναι δασικές και στο χάρτη είναι δασικές και πολλά άλλα.
- Η ανάρτηση του δασικού χάρτη έπρεπε να ακολουθήσει τις σωστές διαδικασίες
Να λειτουργούν γραφεία ενημέρωσης των πολιτών και υποδοχής των αντιρρήσεων σε όλες τις έδρες των πρώην καποδιστριακών δήμων ,από το πρωί έως τις 9 το βράδυ για να μπορούν να ενημερώνονται οι αγρότες και να υποβάλλουν τις αντιρρήσεις τους
Να θεωρηθούν πριν από την ανάρτηση όλα τα όρια οικισμών και σχεδίων πόλεως από την αρμόδια πολεοδομική υπηρεσία της κάθε περιοχής
Να θεωρηθούν τα όρια των διανομών από την υπηρεσία πολιτικής γης του υπουργείου αγροτικής ανάπτυξης.
Για αυτούς τους λόγους επιβάλλεται να ληφθεί άμεσα πολιτική απόφαση αναστολής της ανάρτησης των δασικών χαρτών ώστε να διορθωθούν και να επαλειφθούν τα προβλήματα Διαφορετικά οι δασικοί χάρτες αντί να αποτελέσουν εργαλείο υποδομής και ανάπτυξης της χώρας θα δημιουργήσουν ακόμη περισσότερα προβλήματα -στα ήδη συσσωρευμένα – στους αγρότες και τους κτηνοτρόφους αλλά και θα υπάρξουν αρνητικές συνέπειες στην αγροτική παραγωγή και την οικονομία του νομού μας .
Τα ίδια ισχύουν φυσικά και για την Ηλεία αλλά και στους άλλους νομούς που αναρτήθηκαν προχθές η θα αναρτηθούν τις επόμενες ημέρες.
Συγκεκριμένα θα πρέπει.
1.Το τέλος υποβολής αντιρρήσεων πρέπει να καταργηθεί η έστω να είναι συμβολικό.
- Να διορθωθούν όλα τα λάθη και οι παραλήψεις πριν την νέα ανάρτησή τους .
3.Να διορθωθούν τα λάθη στις αναδασωτέες η δασωτέες εκτάσεις οι οποίες έχουν συμπεριλάβει και αγροτικές εκτάσεις έτσι ώστε να μην ταλαιπωρείται ο κόσμος με τις αντιρρήσεις.
- Οι εκτάσεις που στο παρελθόν ήταν δασικής μορφής και σήμερα είναι χωράφια και στον δασικό χάρτη αναφέρονται ως ΔΑ ,για να αποκτήσουν οι ιδιοκτήτες τους νόμιμα τη γεωργική χρήση ,να μην υποχρεούνται να υποβάλλουν αντιρρήσεις για να μην πληρώνουν παράβολα και να τους δοθεί χρόνος για να υποβάλλουν το αίτημα γεωργικής χρήσης ,πριν ολοκληρωθεί η διαδικασία της υποβολής των αντιρρήσεων .
Παράλληλα να γίνει νομοθετική ρύθμιση με την οποία να μειώνεται το κόστος που προβλέπει ο νόμος σε ένα συμβολικό τίμημα πχ 10 ευρώ το στρέμμα, όπως επίσης το παράβολο που είναι αρκετά υψηλό ιδιαίτερα σήμερα μετά 7 χρόνια μνημονίων τα οποία έχουν μειώσει δραματικά το εισόδημα των αγροτών και όλων των πολιτών. Γιατί είναι διαφορετικό πράγμα ο καταπατητής που πουλάει φιλέτα παραλιακά για να πλουτίσει και άλλο πράγμα αυτός που εκχερσώνει να βάλει ένα αμπελάκι η ελιές για να ταΐσει την οικογένεια του στις σκληρές εποχές 1945 ,1960, 1970
5..Τελος δεν μπορεί όλη αυτή η διαδικασία να γίνει σε δυο μήνες ,είναι αδύνατον, γι αυτό πρέπει να παραταθεί ο χρόνος τουλάχιστον κατά 6 μήνες για να μπορούν να κινηθούν παράλληλα και οι διαδικασίες των ΔΑ που προανέφερα.
Πετράκος Αθανάσιος
Καλαμάτα 23 Ιανουαρίου 2017
—————————————————————————————————–
ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΓΙΑ ΤΗ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΔΙΚΑΙΩΝΟΜΑΣΤΕ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΔΑΣΙΚΟΥΣ ΧΑΡΤΕΣ
Στις 23 Ιανουαρίου, ως υπεύθυνος Αγροτικής πολιτικής της Π.Γ. της ΛΑ.Ε., έστειλα επιστολή προς τους Υπουργούς Περιβάλλοντος και Ενέργειας κ. Γ. Σταθάκη, στον Αναπληρωτή ΥΠΕΝ κ. Σωκράτη Φάμελο και στον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης κ. Ευάγγελο Αποστόλου και ζητούσα να ανασταλεί προσωρινά η ανάρτηση των δασικών χαρτών για να υπάρξουν ουσιώδεις αλλαγές και να διορθωθούν λάθη και προβλήματα. Δυστυχώς η κυβέρνηση αγνόησε τις προτάσεις, τις ανησυχίες και τις επισημάνσεις μας όπως και πολλών άλλων (δημοσιογράφων, αγροτών κ.α.) ακόμη και του ίδιου του Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης. Η χθεσινή παρέμβαση του Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης δυστυχώς μας δικαιώνει πανηγυρικά . Ο κ. Αποστόλου είπε ότι «…αν χαρακτηριστούν σημερινές αγροτικές εκτάσεις ως δασικές θα υπάρξει πρόβλημα τόσο με την καταβολή των ενισχύσεων όσο και με την κυριότητα των εκτάσεων…». Είναι αυτονόητο ότι θα υπάρξουν και καταλογισμοί από την Ε.Ε. και θα ζητηθεί η επιστροφή των επιδοτήσεων που δίνονται εδώ και 35 χρόνια (αυτό βέβαια απέφυγε ο κ. Υπουργός να το πει).
Η κυβέρνηση και η κοινοβουλευτική ομάδα του ΣΥΡΙΖΑ και συνολικά όλος ο ΣΥΡΙΖΑ, επωμίζονται τεράστιες ευθύνες για τις συνέπειες που θα υπάρξουν. Οφείλει έστω και αυτή τη στιγμή η κυβέρνηση να λογικευθεί και να αναστείλει προσωρινά την ανάρτηση δασικών χαρτών και να προχωρήσει σε ουσιώδεις ρυθμίσεις ώστε να εξαλειφθούν τα λάθη και τα προβλήματα.
Συγκεκριμένα θα πρέπει.
1.Το τέλος υποβολής αντιρρήσεων να καταργηθεί.
- Να διορθωθούν όλα τα λάθη και οι παραλήψεις πριν την νέα ανάρτησή τους.
3.Να προσδιοριστούν στις αναδασωτέες η δασωτέες εκτάσεις οι πάγιες αγροτικές εκτάσεις και οι οικισμοί έτσι ώστε να μην ταλαιπωρείται ο κόσμος με τις αντιρρήσεις.
- Οι εκτάσεις που στο παρελθόν ήταν δασικής μορφής και σήμερα είναι αγροτικές και στον δασικό χάρτη αναφέρονται ως ΔΑ, για να αποκτήσουν οι ιδιοκτήτες τους νόμιμα τη γεωργική χρήση, να μην υποχρεούνται να υποβάλλουν αντιρρήσεις για να μην πληρώνουν παράβολα και να τους δοθεί χρόνος για να υποβάλλουν το αίτημα γεωργικής χρήσης, πριν ολοκληρωθεί η διαδικασία της υποβολής των αντιρρήσεων. Φυσικά με τη δέσμευση ότι οι ιδιοκτήτες δεν μπορούν να αλλάξουν χρήση και θα παραμείνουν μόνιμα αγροτικές (δενδρώδεις καλλιέργειες) ώστε να μην υπάρξει πρόβλημα στο περιβαλλοντικό ισοζύγιο της φύσης.
Παράλληλα να γίνει νομοθετική ρύθμιση με την οποία να μειώνεται το κόστος που προβλέπει ο νόμος σε ένα συμβολικό τίμημα πχ 10 ευρώ το στρέμμα, όπως επίσης το παράβολο που είναι αρκετά υψηλό ιδιαίτερα σήμερα μετά 7 χρόνια μνημονίων τα οποία έχουν μειώσει δραματικά το εισόδημα των αγροτών και όλων των πολιτών. Γιατί είναι διαφορετικό πράγμα ο καταπατητής που πουλάει φιλέτα παραλιακά για να πλουτίσει και άλλο πράγμα αυτός που εκχερσώνει να βάλει ένα αμπελάκι η ελιές για να ταΐσει την οικογένεια του στις σκληρές εποχές 1945, 1960, 1970.
- Οι εκτάσεις που ήταν αγροτικές το 1945 και σήμερα είναι δασικές και χαρακτηρίζονται ως ΑΔ να ζητηθεί από τους ιδιοκτήτες τους αν επιθυμούν να τις ζητήσουν με μια απλή αίτηση για αγροτική χρήση.
- Τέλος, δεν μπορεί όλη αυτή η διαδικασία να γίνει σε δυο μήνες, είναι αδύνατον, γι αυτό πρέπει να παραταθεί ο χρόνος τουλάχιστον κατά 6 μήνες για να μπορούν να κινηθούν παράλληλα και οι διαδικασίες των ΔΑ, των αναδασωτέων και των ΑΔ που προανέφερα.
Αν η κυβέρνηση συνεχίζει να αγνοεί τις δίκαιες λαϊκές διαμαρτυρίες , τις προτάσεις και τις προειδοποιήσεις μας και τις προειδοποιήσεις ακόμη του Υπουργού της κ. Αποστόλου και επιμείνει δογματικά στις παράλογες θέσεις της ,θα επωμιστεί τεράστιες ευθύνες και φυσικά θα υποστεί την μεγάλη οργή και η αγανάκτηση του κόσμου. Αν δεν αναστείλει προσωρινά την ανάρτηση των Δασικών Χαρτών και δεν δεχθεί τις λογικές προτάσεις που επανακαταθέτουμε τότε η λύση είναι μια ο μαζικός αγώνας
4/3/2017
Το Γραφείο Τύπου
———————————————————————————
2η ΕΠΙΣΤΟΛΗ
ΤΟΥ ΘΑΝΑΣΗ ΠΕΤΡΑΚΟΥ ΠΡΩΗΝ ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ ΚΑΙ ΜΕΛΟΥΣ ΤΗΣ Π.Γ. ΤΗΣ ΛΑ.Ε.
ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΑΝ. ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ κ. ΣΩΚΡΑΤΗ ΦΑΜΕΛΛΟ
ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ
- ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ κ. ΓΙΩΡΓΟ ΣΤΑΘΑΚΗ
- ΥΠΟΥΡΓΟ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΤΡΟΦΙΜΩΝ κ. ΕΥΑΓΓΕΛΟ ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ
Για τους δασικούς χάρτες
Κύριοι Υπουργοί,
Είμαι αναγκασμένος να σας στείλω δεύτερη επιστολή διότι η τροπολογία που καταθέσατε για να βελτιώσετε υποτίθεται τα προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί με την ανάρτηση των δασικών χαρτών δεν αντιμετωπίζει το σύνολο των προβλημάτων ούτε απλοποιεί τις διαδικασίες.
Συγκεκριμένα έλυσε μόνο το πρόβλημα των πάγιων αγροτικών, των οικισμών και των σχεδίων πόλεων στις αναδασωτέες εκτάσεις και έδωσε μία ανεπαρκέστατη παράταση για την υποβολή των αντιρρήσεων μόνο 45 ημερών! Τα ουσιαστικά προβλήματα εξακολουθούν να υπάρχουν.
Χιλιάδες στρέμματα καλλιεργήσιμων εδαφών κυρίως με ελαιόδεντρα εμφανίζονται ως δασικές εκτάσεις και ιδιοκτησία του Δημοσίου. Τις εκτάσεις αυτές οι αγρότες τις καλλιεργούν πολλές δεκαετίες, τις δηλώνουν στον ΟΠΕΚΕΠΕ, στην εφορία στο Ε9, στις τράπεζες ως φυτικό κεφάλαιο, λαμβάνουν επιδοτήσεις, φορολογούνται γι’ αυτές τις εκτάσεις και για το εισόδημα που προέρχεται από αυτές. Συνεπώς αν προχωρήσει η διαδικασία κινδυνεύουν οι επιδοτήσεις χιλιάδων αγροτών, αν γίνει αντιπαραβολή των δασικών χαρτών με αυτούς που έχει ο ΟΠΕΚΕΠΕ.
Η ΛΑΕ απευθύνεται για μια ακόμα φορά στην κυβέρνηση και την καλεί να καταθέσει μια σοβαρή τροπολογία η οποία να λύνει όλα τα προβλήματα τα οποία κατά βάση είναι τα ΑΔ (Αγροτικά-Δασικά), τα ΔΑ (Δασικά Αγροτικά) και τα χορτολίβαδα.
Συγκεκριμένα προτείνουμε.
1) Να καταργήσει το τέλος υποβολής αντιρρήσεων. Είναι αδιανόητο να πληρώνουν οι πολίτες για να κάνουν ένσταση.
2) Για τις εκτάσεις που αναφέρονται στον χάρτη ως ΔΑ (Δασικά Αγροτικά), δηλαδή αυτές που το 1945 ήταν δασικής μορφής και σήμερα είναι αγροτικές, θα πρέπει να μην υποχρεούνται οι ιδιοκτήτες τους να υποβάλλουν αντιρρήσεις για να αποκτήσουν νόμιμα τη γεωργική χρήση. Θα πρέπει να κληθούν να υποβάλλουν μια απλή αίτηση και με ένα εντελώς συμβολικό τίμημα, π.χ. 10 €/στρέμμα να αποκτούν την αγροτική χρήση. Φυσικά με τη δέσμευση ότι οι ιδιοκτήτες δεν μπορούν να αλλάξουν χρήση και θα παραμείνουν μόνιμα αγροτικές (δενδρώδεις καλλιέργειες) ώστε να μην υπάρξει πρόβλημα στο περιβαλλοντικό ισοζύγιο της φύσης.
Τονίζουμε για μια ακόμη φορά ότι είναι διαφορετικό πράγμα ο καταπατητής που πουλάει φιλέτα παραλιακά για να πλουτίσει και άλλο πράγμα αυτός που εκχερσώνει να βάλει ένα αμπελάκι ή ελιές για να ταΐσει την οικογένεια του στις σκληρές εποχές 1945, 1960, 1970.
Αν η κυβέρνηση δεν δεχθεί την πρόταση που καταθέτουμε, θα επωμιστεί όλες τις ευθύνες, διότι οι γεωργικές εκτάσεις αυτές θα απενταχθούν από το σύστημα του ΟΠΕΚΕΠΕ, με συνέπεια οι ιδιοκτήτες τους να μην παίρνουν από δω και στο εξής τις επιδοτήσεις που έπαιρναν για τις αγροτικές τους καλλιέργειας και επιπλέον υπάρχει μέγας κίνδυνος να ζητηθεί από την Ε.Ε. η επιστροφή των επιδοτήσεων και των προηγούμενων ετών.
3) Για τους δασωμένους αγρούς δηλαδή τις εκτάσεις που ήταν αγροτικές το 1945 και σήμερα είναι δασικές και χαρακτηρίζονται ως ΑΔ (Αγροτικά-Δασικά ). Είναι κατά βάση εκτάσεις όπου οι ιδιοκτήτες τους, λόγω του εμφυλίου ή της μετανάστευσης έφυγαν από τα χωριά τους και σήμερα που ξαναγυρίζουν δεν μπορούν να καλλιεργήσουν τις εκτάσεις τους. Προτείνουμε οι εκτάσεις αυτές να αποδοθούν στους ιδιοκτήτες τους με μια απλή αίτηση των ιδιοκτητών εάν είναι «λογγωμένοι αγροί» ενώ αν έχει γίνει υψηλό δάσος τότε η πολιτεία να δίνει στον ιδιοκτήτη μια ίση έκταση, την οποία να μπορεί νόμιμα να εκχερσώσει και να καλλιεργεί .
4) Για τα χορτολίβαδα θα πρέπει να καταργηθεί ο νόμος 4280/2014, με τον οποίο τα χορτολίβαδα υπάχθηκαν στις δασικές υπηρεσίες, άρα ίσχυσε το κριτήριο της κυριότητας του δημοσίου ,(ενώ το κριτήριο κυριότητας του Δημοσίου ισχύει μόνο για τα δάση) ,ώστε να αποδοθούν στους ιδιοκτήτες τους, με τη δέσμευση της αγροτικής χρήσης. Ο Ν. 4280/2014 έχει δημιουργήσει προβλήματα σε όλη τη χώρα και τεράστια προβλήματα στη Μάνη, στα Επτάνησα, στις Κυκλάδες, στην Κρήτη και σε ένα τμήμα της Εύβοιας, όπου δεν ισχύει το κριτήριο κυριότητας του δημοσίου μετά την δημιουργία του Ελληνικού κράτους το 1828.
5) Τέλος, δεν μπορεί όλη αυτή η διαδικασία να γίνει μόνο με παράταση 45 ημερών που έδωσε η κυβέρνηση. Θα πρέπει η παράταση να είναι 6 μήνες.
Καλαμάτα 4 Απριλίου 2017
Θανάσης Πετράκος
—————————————————————————————————–
3η ΕΠΙΣΤΟΛΗ
ΤΟΥ ΘΑΝΑΣΗ ΠΕΤΡΑΚΟΥ ΠΡΩΗΝ ΒΟΥΛΕΥΤΗ ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ ΚΑΙ ΜΕΛΟΥΣ ΤΗΣ Π.Γ. ΤΗΣ ΛΑ.Ε.
ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ
ΑΝ. ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ κ. ΣΩΚΡΑΤΗ ΦΑΜΕΛΛΟ
- ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ κ. ΓΙΩΡΓΟ ΣΤΑΘΑΚΗ
- ΥΠΟΥΡΓΟ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΤΡΟΦΙΜΩΝ κ. ΕΥΑΓΓΕΛΟ ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ
Για τους δασικούς χάρτες
Κύριοι Υπουργοί,
Είμαι αναγκασμένος να σας στείλω και τρίτη επιστολή διότι ο ν. 4467/13-4-2017 (τροποποιήσεις της δασικής νομοθεσίας) αλλά και οι επόμενες διευκρινίσεις και εγκύκλιοι , παρά τις διακηρύξεις σας δεν επιλύουν τα προβλήματα.
Ουσιαστικά και με τις τελευταίες βελτιωτικές αλλαγές που έγιναν και τις μειώσεις «στο αντάλλαγμα χρήσης» επιβεβαιώνετε την εκτίμηση , ότι η ανάρτηση των δασικών χαρτών έγινε μόνο για καθαρά εισπρακτικούς λόγους και όχι για να γίνει το Δασολόγιο και το Εθνικό Κτηματολόγιο, τα οποία με ευθύνη όλων των μέχρι τώρα προηγούμενων κυβερνήσεων δεν έχουν γίνει.
Για τους λόγους αυτούς λοιπόν απευθυνόμαστε για μια ακόμη φορά, με την παρούσα επιστολή και σας τονίζουμε ότι είναι ανάγκη επιτέλους να δοθούν λύσεις στα προβλήματα που που έχουν προκύψει.
Συγκεκριμένα πρέπει :
1) Να καταργηθεί το τέλος υποβολής αντιρρήσεων. Είναι αδιανόητο να πληρώνουν οι πολίτες για να κάνουν ένσταση, ακόμη και σε περίπτωση που δεν είναι δικό τους το λάθος.
2) Να ρυθμιστεί επιτέλους το θέμα με τα χιλιάδες προσωρινά παραχωρητήρια (έχουν εκχερσωθεί νόμιμα) και να μετατραπούν σε οριστικά ,διότι σύμφωνα με το Ν. 4280/2014 έληξε η προθεσμία τον Αύγουστο του 2016. Απαιτείται λοιπόν άμεσα να δοθεί νέα παράταση και να απεμπλακούν οι κατέχοντες προσωρινά τα συγκεκριμένα κτήματα από τις διαδικασίες των Δασικών χαρτών.
3) Δασωμένοι αγροί. Να δίνεται το δικαίωμα στους ιδιοκτήτες που διαθέτουν τίτλους οι οποίοι λόγω μετανάστευσης ή λόγω του εμφυλίου έφυγαν από τα χωριά τους και τα εγκατέλειψαν, εφ’ όσον το επιθυμούν να μπορούν να τα καλλιεργήσουν. Είναι γνωστό ότι δυστυχώς το 99% αυτών χαρακτηρίζονται πλέον ως δάση και όχι ως δασικές εκτάσεις. Η τροποποίηση που κάνατε να τα αναγνωρίσουν σαν ιδιωτικά δάση δεν έχει κανένα νόημα. Πρέπει συνεπώς οι δασωμένοι αγροί να αποδοθούν στη αγροτική καλλιέργεια.
4) Η μείωση της τιμής εξαγοράς από το 1/3 στο 1/4 της αντικειμενικής αποτελεί εμπαιγμό των πολιτών διότι παραμένει αρκετά υψηλό (300-500) ευρώ το στρέμμα . Θα πρέπει να είναι εντελώς συμβολικό το τίμημα, π.χ. 10 €/στρέμμα.
5) Όσον αφορά την έγκριση επέμβασης ή καλύτερα τη συνέχιση της καλλιέργειας σε δάση που εκχερσώθηκαν μετά το 1975 (εφαρμογή του Συντάγματος) μέχρι το 2017, το αντάλλαγμα χρήσης παρά τη μείωση εξακολουθεί και παραμένει αρκετά υψηλό, 266 ευρώ το στρέμμα και πρέπει να μειωθεί άμεσα περίπου στα 10-20 ευρώ ανά στρέμμα και να διαβαθμιστεί ανάλογα με τη ζώνη (ορεινή-ημιορεινή, πεδινή). Επίσης η δαπάνη αναδάσωσης δεν έχει κανένα νόημα. Πρέπει να καταργηθεί άμεσα.
6) Για τις εκτάσεις που αναφέρονται στον χάρτη ως ΔΑ (Δασικά Αγροτικά), δηλαδή αυτές που το 1945 ήταν δασικής μορφής και σήμερα είναι αγροτικές, θα πρέπει να μην υποχρεούνται οι ιδιοκτήτες τους να υποβάλλουν αντιρρήσεις για να αποκτήσουν νόμιμα τη γεωργική χρήση. Θα πρέπει να κληθούν να υποβάλλουν μια απλή αίτηση και με ένα εντελώς συμβολικό τίμημα, π.χ. 10 €/στρέμμα να αποκτούν την αγροτική χρήση. Φυσικά με τη δέσμευση ότι οι ιδιοκτήτες δεν μπορούν να αλλάξουν χρήση και θα παραμείνουν μόνιμα αγροτικές (δενδρώδεις καλλιέργειες) ώστε να μην υπάρξει πρόβλημα στο περιβαλλοντικό ισοζύγιο της φύσης.
Τονίζουμε για μια ακόμη φορά ότι είναι διαφορετικό πράγμα ο καταπατητής που πουλάει φιλέτα παραλιακά για να πλουτίσει και άλλο πράγμα αυτός που εκχερσώνει να βάλει ένα αμπελάκι ή ελιές για να ταΐσει την οικογένεια του στις σκληρές εποχές 1945, 1960, 1970.
Αν η κυβέρνηση δεν δεχθεί την πρόταση που καταθέτουμε, θα επωμιστεί όλες τις ευθύνες, διότι οι γεωργικές εκτάσεις αυτές θα απενταχθούν από το σύστημα του ΟΠΕΚΕΠΕ, με συνέπεια οι ιδιοκτήτες τους να μην παίρνουν από δω και στο εξής τις επιδοτήσεις που έπαιρναν για τις αγροτικές τους καλλιέργειας και επιπλέον υπάρχει μέγας κίνδυνος να ζητηθεί από την Ε.Ε. η επιστροφή των επιδοτήσεων και των προηγούμενων ετών.
7) Για τα χορτολίβαδα θα πρέπει να καταργηθεί ο νόμος 4280/2014, με τον οποίο τα χορτολίβαδα υπάχθηκαν στις δασικές υπηρεσίες, άρα ίσχυσε το κριτήριο της κυριότητας του δημοσίου, (ενώ το κριτήριο κυριότητας του Δημοσίου ισχύει μόνο για τα δάση), ώστε να αποδοθούν στους ιδιοκτήτες τους, με τη δέσμευση της αγροτικής χρήσης. Ο Ν. 4280/2014 έχει δημιουργήσει προβλήματα σε όλη τη χώρα και τεράστια προβλήματα στη Μάνη, στα Επτάνησα, στις Κυκλάδες, στην Κρήτη και σε ένα τμήμα της Εύβοιας, όπου δεν ισχύει το κριτήριο κυριότητας του δημοσίου μετά την δημιουργία του Ελληνικού κράτους το 1828. Το ότι εξαίρεσε ο νόμος μόνο τις πεδινές χορτολιβαδικές εκτάσεις είναι ανεπαρκές. Επιβάλλεται να εξαιρεθούν και οι ορεινές χορτολιβαδικές εκτάσεις.
8)Οι περιπτώσεις των γεωτεμαχίων που είναι στον αναδασμό πρέπει να εξαιρεθούν και οι δικαιούχοι να υποβάλουν ατελώς αντιρρήσεις.
Κύριοι Υπουργοί, αν δεν προχωρήσετε σε αυτές τις αλλαγές, δεν πρόκειται να επιλυθούν τα προβλήματα. Οι πολίτες δεν αντέχουν να πληρώσουν ένα ακόμη χαράτσι και μάλιστα άδικο και παράλογο για την αγροτική τους περιουσία. Οι μνημονιακές πολιτικές και οι δικές σας και των προηγούμενων Ν.Δ. και ΠΑΣΟΚ τους έχουν εξαθλιώσει. Είναι επιτακτική ανάγκη και τα δάση να προστατεύουν πραγματικά και οι αγροτικές ιδιοκτησίες να νομιμοποιηθούν. Και φυσικά ο Γεωτεχνικός να ασχολείται με το πραγματικό του αντικείμενο που είναι η γεωργία, η κτηνοτροφία, η δασοπονία και η αλιεία.
Καλαμάτα 10 Μαΐου 2017
Θανάσης Πετράκος