Στο πλάι μαθητών και γονιών απέναντι στην υποβάθμιση του σχολείου!
Οι εξαγγελίες του Πρωθυπουργού στη ΔΕΘ για “αναβάθμιση” του σχολείου και οι διθύραμβοι των συστημικών ΜΜΕ καταρρέουν ήδη από την πρώτη μέρα της σχολικής χρονιάς! Ήδη σε Ηλεία, Θεσσαλονίκη, Κρήτη, Αττική και αλλού μαθητές μαζί με γονείς απέχουν από τους αγιασμούς, πραγματοποιούν καταλήψεις.
Εκπαιδευτικοί προχωράνε σε καταλήψεις Περιφερειακών Διευθύνσεων, με κεντρικό αίτημα την εναντίωση στις συγχωνεύσεις 1.000 και πλέον τμημάτων.
Είναι παιδαγωγικά σωστό άραγε να δημιουργούνται τμήματα 27-28-29 μαθητών, αλλά να μην προσφέρονται κατευθύνσεις λόγω μη συγκέντρωσης διψήφιου αριθμού μαθητών; Ή εκπαιδευτικοί να κάνουν παράλληλη στήριξη σε ακόμα και 4 μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες; Κι όλα αυτά σε μια χώρα με δεκάδες χιλιάδες ανέργους και αδιόριστους εκπαιδευτικούς, που καλούνται να περάσουν το Γολγοθά του «Προσοντολογίου», ταυτόχρονα με αυτόν του αναπληρωτή-εκτοπισμένου που κοιμάται σε αμάξια και κοντέινερ. Στη μοναδική χώρα, που χρειάζεσαι πλέον διδακτορικό μήπως και καταφέρεις να διοριστείς μόνιμος στην εκπαίδευση για 800€ το μήνα.
Μάλιστα, η πρόκληση είναι ακόμη μεγαλύτερη δεδομένου ότι ακόμα υπάρχουν κενά σε εκατοντάδες σχολεία, καθώς ακόμα δεν έχουν ολοκληρωθεί οι τοποθετήσεις αναπληρωτών! Η κυβέρνηση και ο αρμόδιος υπουργός Πιερρακάκης προσπαθούν να διασύρουν τις εύλογες αντιδράσεις γονέων και εκπαιδευτικών διαστρεβλώνοντας ,όπως πάντα την πραγματικότητα.
Ισχυρίζεται ο υπουργός ότι η Ελλάδα έχει περισσότερους εκπαιδευτικούς αναλογικά με άλλες χώρες, αποκρύπτοντας τις γεωμορφολογικές συνθήκες της χώρας μας, με βάση και τις οποίες καθορίζονται οι ανάγκες σε εκπαιδευτικούς. Η Ελλάδα δεν είναι μία απέραντη πεδιάδα., όπου οι μετακινήσεις είναι εύκολες και γρήγορες. Έχει νησιά και απομακρυσμένα χωριά, στα οποία τα παιδιά δικαιούνται να έχουν εκπαιδευτικούς, που να μπορούν να ανταποκριθούν σε όλη την εκπαιδευτική διαδικασία και όχι η κυβέρνηση να συγχωνεύει τμήματα παντού για να μειωθεί και να περιοριστεί ο αριθμός των εκπαιδευτικών, αδιαφορώντας για τις συνέπειες στους μαθητές.
Δεν είναι η μέθοδος του «Προκρούστη». Είναι η νεοφιλελεύθερη ατζέντα της κυβέρνησης. Όπως και με τις συγκοινωνίες, την υγεία, σε λίγο με το νερό, έτσι και με την εκπαίδευση η κυβέρνηση μιμείται το βάρβαρο ανταγωνιστικό Αγγλοσαξονικό μοντέλο, υποτάσσοντας την εκπαίδευση όπως και όλα τα αγαθά στη λογική κόστους-οφέλους.
Να υψώσουμε τείχος αντίστασης στο πλάι μαθητών, εκπαιδευτικών, γονέων! Να μην περάσει η παιδαγωγική και εκπαιδευτική ερήμωση! Άμεσοι μαζικοί μόνιμοι διορισμοί στην εκπαίδευση! Ανάκληση των συγχωνεύσεων, ενίσχυση των υποδομών και συγκρότηση ολιγομελών τμημάτων με όλες τις ειδικότητες!
Όλοι και όλες στις κινητοποιήσεις!
Το Γραφείο Τύπου 13.9.2024