Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ δεν παράδωσε μόνον τα αεροδρόμια με τις υποδομές τους στη Fraport, παράδωσε και τους εργαζόμενους ομήρους στις ορέξεις και στα συμφέροντα της γερμανικής εταιρείας. Αυτό προέκυψε δυστυχώς, από τη συνάντηση που είχε χθες κλιμάκιο της Λαϊκής Ενότητας με επικεφαλής τον Γραμματέα του Π.Σ. της Λαϊκής Ενότητας Π. Λαφαζάνη, αποτελούμενο από την Χριστίνα Σουλτανίδου, τον Τάσο Κανταρά, τη Δέσποινα Χαραλαμπίδου, την Κων/να Ναθαναηλίδου με το Σωματείο Υπαλλήλων Κρατικού Αερολιμένα Θεσ/κης Μακεδονία και με το Σωματείο Εργαζομένων Αεροδρομίου Μακεδονία, στο αεροδρόμιο Μακεδονία.
Ιδιαίτερα προβλήματα αντιμετωπίζουν κυρίως τα μέλη του Σωματείου Εργαζομένων Αεροδρομίου Μακεδονία, οι οποίοι είναι συμβασιούχοι, οι περισσότεροι με συμβάσεις ενός μήνα, πολλοί δε εργάζονται ένα 4ωρο ημερησίως, με συνολικές μηνιαίες αποδοχές τους να φθάνουν στα 250 ευρώ!! Η εταιρεία μάλιστα, συνηθίζει να καλύπτει ένα μέρος του μισθού τους με κουπόνια Σούπερ-Μάρκετ, τα οποία δε δίνει κάθε μήνα, με συνέπεια οι μισθοί να μειώνονται ακόμη περισσότερο!
Οι συνθήκες εργασίες είναι απαράδεκτες, με σημαντικότατα προβλήματα, ιδιαίτερα τους θερινούς μήνες, όπου δεν λειτουργούσε κανονικά ο κλιματισμός, τα δε σκουπίδια συσσωρεύονταν μέσα και έξω από τους κάδους (ενώ πριν τα πήγαιναν στις πρέσες), με κίνδυνο για την υγεία των εργαζομένων, των οποίων τα γραφεία ήταν ακριβώς δίπλα.
Ιδιαίτερη ανησυχία έχουν οι εργαζόμενοι για την ποιότητα του νερού στο αεροδρόμιο, το οποίο δεν προέρχεται από την ΕΥΑΘ, αλλά από δυο γεωτρήσεις στην περιοχή. Μέχρι τις 10 Απρίλη, σε τακτά διαστήματα, το νερό ελέγχονταν εργαστηριακά, με ευθύνη της ΥΠΑ, μέσω της Δ/νσης Υγιεινής, και τα αποτελέσματα κοινοποιούνταν στο αεροδρόμιο, ώστε να γνωρίζουν την ποιότητα του νερού που πίνουν οι εργαζόμενοι, αλλά και οι επιβάτες. Μετά από τις 10 Απρίλη που τα αεροδρόμια «παραδόθηκαν» στη Fraport, κανένας έλεγχος δεν έχει κοινοποιηθεί (αν έχει γίνει), ώστε να είναι σίγουροι οι εργαζόμενοι για την ασφάλεια της δικής τους υγείας και των επιβατών.
Κανείς επίσης δε γνωρίζει αν λειτουργεί κανονικά ο βιολογικός καθαρισμός, ο οποίος δέχεται λύματα που αντιστοιχούν σε λύματα μιας πόλης εξήντα χιλιάδων κατοίκων!
Σε ότι αφορά τις όποιες επισκευές προκύπτουν για τη λειτουργία του αεροδρομίου, έχουν «καταργηθεί» οι εργαζόμενοι, και καλείται ιδιωτική τεχνική εταιρεία, η οποία προφανώς κοστίζει πολύ περισσότερο, και δεν έχει τόσο άμεση ανταπόκριση.
Ιδιαίτερη εντύπωση προκάλεσε το γεγονός ότι όλα τα οχήματα που κυκλοφορούν μέσα στο αεροδρόμιο, ενώ πλέον τα χρησιμοποιεί η Fraport, εξακολουθούν να έχουν κρατικές πινακίδες, άρα η Fraport απολαμβάνει και των σχετικών προνομίων, δηλ. δεν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας κτλ. Χαρακτηριστικό για την κατάσταση στο αεροδρόμιο Μακεδονίας, είναι το χορτάρι που δεν έχει κουρευτεί, με την πίστα του αεροδρομίου να δίνει την εικόνα λιβαδιού!
Επιπλέον, η Fraport διεκδικεί σοβαρό μερίδιο στις υπηρεσίες επίγειας εξυπηρέτησης του αεροδρομίου (όπου ενεργοποιούνται δυο εταιρείες), που σημαίνει ότι θα καταστεί ο απόλυτος κυρίαρχος ενός αεροδρομίου, το οποίο έφθασε σήμερα να δέχεται 6,9 εκατ. επιβάτες από 3 εκατ., με ότι αυτό σημαίνει για τα κέρδη του.
Στο τέλος της συνάντησης, ο Παν. Λαφαζάνης, αφού ευχαρίστησε τους εκπροσώπους των Σωματείων, δήλωσε ότι η Λαϊκή Ενότητα θα βρίσκεται πάντα στο πλευρό των εργαζομένων, υπερασπίζοντας τη σταθερή εργασία τους, τα εργασιακά δικαιώματα και την αποκατάσταση των μισθών τους.
Ο Παν. Λαφαζάνης υπογράμμισε επίσης, ότι για τη Λαϊκή Ενότητα παραμένει στην ημερήσια διάταξη ο στόχος για την επαναφορά όλων των αεροδρομίων της χώρας στο δημόσιο και για την ανασυγκρότησή τους. Ο αγώνας αυτός, που αφορά όλες τις δημόσιες επιχειρήσεις που ξεπουλήθηκαν, συνδέεται στενά με τον αγώνα για να σταματήσουν συνολικά οι ιδιωτικοποιήσεις, για την απαλλαγή της χώρας από τα μνημόνια και την λιτότητα, για μια νέα προοδευτική πορεία ανασυγκρότησης του τόπου, ελπίδας και προοπτικής.
Το Γραφείο Τύπου
14/9/2017