Εμπαιγμός, κοροϊδία και σκοπιμότητες για το άνοιγμα των σχολείων
Η κυβέρνηση προχωρεί χωρίς κανένα ουσιαστικό και επαρκές μέτρο στο άνοιγμα των σχολείων την ίδια στιγμή που η πανδημία βρίσκεται σε πλήρη όξυνση, το σύστημα υγείας έχει ξεπεράσει προ πολλού την οριακή του κατάσταση και τα κρούσματα καθημερινά αυξάνονται. Όπως αποδείχτηκε αυτή ήταν μια πολιτική απόφαση- η επιστημονική επιτροπή καθώς και ένα σύνολο συλλόγων και σωματείων υγειονομικών αντιτίθεται- που στηρίζεται αποκλειστικά στην απρόσκοπτη συνέχιση της οικονομικής δραστηριότητας.
Η κυβέρνηση με τον πλέον κυνικό τρόπο αποδέχεται ως «λελογισμένο» τον αυξημένο αριθμό θανάτων αλλά και τις συνέπειες στους νοσούντες από covid, επιμένοντας στην εγκληματική μη λήψη οποιουδήποτε μέτρου για την ενίσχυση του ΕΣΥ, αλλά και την αναγκαία οικονομική στήριξη και προστασία των εργαζομένων. Είναι αυτή η πολιτική άλλωστε που έχει οδηγήσει στην αποχαλίνωση των εργοδοτών που απαιτούν ακόμη και από νοσούντες εργαζόμενους να εργάζονται κανονικά! Αυτό ούτως ή άλλως αποδείχτηκε και με το άνοιγμα του τουρισμού χωρίς κανένα μέτρο την προηγούμενη χρονιά. Αποδεικνύεται και με την συστηματική εσκεμμένη απουσία μιας πολιτικής ενίσχυσης του ΕΣΥ τόσο όσον αφορά το υγειονομικό προσωπικό όσο και σε σχέση με τις υλικοτεχνικές υποδομές (ΜΕΘ, εξοπλισμό κλπ.).
Η απόφαση της κυβέρνησης για το ανεύθυνο άνοιγμα των σχολείων δεν αφορά σε καμία περίπτωση την επιστροφή στην σχολική κανονικότητα. Ούτε προφανώς σχετίζεται με τις υγειονομικές συνθήκες. Στοχεύει αποκλειστικά στο να μην επιβαρυνθούν εργοδότες και επιχειρήσεις με αναγκαστικές άδειες γονέων από την μη επιστροφή στα σχολεία. Στον βωμό αυτού η κυβέρνηση είναι έτοιμη να τα θυσιάσει όλα. Αυτό που περιγράφει ως success story με την επιστροφή στα σχολεία δεν αποτελεί τίποτε παραπάνω από μια ανεύθυνη και κοινωνικά ανάλγητη πολιτική.
«Αν ένας μαθητής διαγνωστεί θετικός στην Covid-19, τότε θα μπαίνει σε απομόνωση για 5 ημέρες τουλάχιστον. Η απομόνωση θα διακόπτεται μετά από 5 ημέρες (α) εφόσον δεν υπάρχουν συμπτώματα, ή τα συμπτώματα μετά το πενθήμερο – προεξάρχοντος του πυρετού – υποχωρούν, και (β) με αρνητικό σελφ τεστ. Εάν ο πυρετός συνεχίζει ή υπάρχει θετικό σελφ (ή ράπιντ) τεστ, η απομόνωση θα παρατείνεται»
«Αν εκπαιδευτικός διαγνωστεί θετικός στον COVID-19, τότε θα μπαίνει σε απομόνωση για 5 ημέρες τουλάχιστον. Η απομόνωση θα διακόπτεται μετά από 5 ημέρες (α) εφόσον δεν υπάρχουν συμπτώματα, ή τα συμπτώματα μετά το πενθήμερο – προεξάρχοντος του πυρετού – υποχωρούν, και (β) με αρνητικό σελφ τεστ για τους εμβολιασμένους εκπαιδευτικούς, και αρνητικό εργαστηριακό έλεγχο (ράπιντ ή PCR) για τους μη εμβολιασμένους εκπαιδευτικούς. Εάν ο πυρετός συνεχίζει ή υπάρχει θετικό σελφ ή ράπιντ τεστ, η απομόνωση θα παρατείνεται. Όταν εξέλθουν από την καραντίνα, οι εκπαιδευτικοί υποχρεούνται να χρησιμοποιούν μάσκα υψηλής αναπνευστικής προστασίας (Ν95 ή ΚΝ95 ή FFP2) ή διπλή μάσκα για τουλάχιστον άλλες 5 ημέρες»
Τα νέα «πρωτόκολλα» αποτελούν έναν εμπαιγμό τόσο για τους μαθητές και τις οικογένειες τους όσο και για τους εργαζόμενους εκπαιδευτικούς. Η κυβέρνηση θέτει ως προϋποθέσεις τα τεστ, που η ίδια δεν έχει μεριμνήσει να διεξάγονται δωρεάν για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς. Την ίδια στιγμή δεν έχει πάρει κανένα μέτρο προκειμένου να αντιμετωπίσει τις ανατιμήσεις των τεστ.
Μέτρα και προετοιμασία για το ασφαλές άνοιγμα των σχολείων τώρα! Μαθητές γονείς και εκπαιδευτικοί από την έναρξη της πανδημίας απαιτούν την ασφαλή λειτουργία των σχολείων με όλα τα αναγκαία και απαραίτητα μέτρα.
Ως Λαϊκή Ενότητα στηρίζουμε τους μαθητές, τους εκπαιδευτικούς για την διεκδίκηση ουσιαστικών μέτρων ενάντια στην κυνικότητα και αναλγησία της κυβέρνησης:
– Κατάτμηση τμημάτων σε ολιγομελή τμήματα
– Προσλήψεις εκπαιδευτικού και λοιπού προσωπικού για να μην χαθεί καμιά εκπαιδευτική ώρα
– Συνεχή και επαναλαμβανόμενα τεστ στα σχολεία με ευθύνη του ΕΟΔΥ
– Δωρεάν μοριακά και ράπιντ τεστ σε όσους τα χρειάζονται εντός και εκτός σχολικής κοινότητας- πλήρης κάλυψη των δαπανών για την επιδημιολογική επιτήρηση και διάγνωση
– Ενίσχυση του συστήματος υγείας με προσλήψεις όλου του απαραίτητου προσωπικού
– Επιστημονική ενημέρωση και ενίσχυση της καμπάνιας του εμβολιασμού